top of page

Èxit de participació al Congrés Nacional d’Educació Ambiental

Secretaria tècnica CNEA

9 feb 2024

El tercer Congrés, amb mig miler de persones i una setantena d’experiències, va posar el focus en la creació d’imaginaris col·lectius per generar sentiment de comunitat i passar a l’acció.

La tercera edició del Congrés Nacional d’Educació Ambiental (2024) es va celebrar fa tot just dues setmanes, coincidint amb el Dia Mundial de l’Educació Ambiental (26 de gener), a la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona. L’esdeveniment va significar la consolidació d’aquest espai de debat dins el sector, i va aplegar una diversa gamma d’agents d’educació ambiental a Catalunya: administracions públiques, empreses, entitats, centres educatius, universitats i centres de recerca, persones a títol individual i altres.

 

Les més de 200 persones que van assistir a la sessió en línia del 25 de gener, i les més de 350 persones que van participar a la jornada central de l’endemà van poder prendre el pols a l’educació ambiental com a eina clau per construir comunitats més capacitades per avançar cap a la justícia ecosocial, el lema sobre el qual se sostenia el Congrés.

 

Durant el Congrés es va exposar la feina feta i els resultats dels set grups de treball, es va presentar el nou web d’ApS-SC ambiental i els recents estudis de professionalització de l’educació ambiental impulsats per la Diputació de Barcelona i la Societat Catalana d’Educació Ambiental.

 

A partir d’una inspiradora sessió inaugural amb la participació destacada d’Andreu Escrivà, Charo Morán i Cécile Barbeito, durant tot el congrés van ressonar idees com la de transmetre missatges positius, crear imaginaris col·lectius amb futurs possibles, emocionar i generar sentiment de comunitat, i combinar diferents llenguatges i discursos per apropar-nos a diferents persones i col·lectius. Les dues altres sessions plenàries, enfocades al món econòmic i els mitjans de comunicació, i els setze blocs de ponències simultànies van permetre aprofundir en debats relacionats amb la justícia ecosocial, la implicació de la comunitat local, i l’ús de nous llenguatges per a l’educació ambiental, entre d’altres.

 

El Congrés va tancar amb una visita tècnica a l’Ecoparc 3 de Sant Adrià de Besòs i a la Clariana de Glòries (Barcelona) per explorar sobre el terreny iniciatives d’educació ambiental i contrastar-les amb els resultats del congrés.

 

L’èxit del Congrés constata que l’educació ambiental compta amb una comunitat professional potent, preparada i motivada per impulsar les transformacions col·lectives necessàries per al futur de la nostra societat. Ben properament, publicarem els pòsters de les comunicacions presentades durant el congrés, així com les actes del congrés i les seves principals conclusions.

bottom of page